Aktualności

Nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy oraz ich upowszechniania w bazie ofert pracy o nazwie ePraca

Powiatowy Urząd Pracy w Ostrowi Mazowieckiej informuje, że w dniu 10 kwietnia 2025 r. została podpisana przez Prezydenta RP ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz.U. z 2025 r. poz. 620), która wejdzie w życie od dnia 01.06.2025 r. 

Wspomniana ustawa wprowadza nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy oraz ich upowszechniania w bazie ofert pracy o nazwie ePraca (aktualnie: Centralna Baza Ofert Pracy). 


Celem tych zmian jest zwiększenie liczby ofert pracy dostępnych w urzędach pracy i ułatwienie osobom bezrobotnym i poszukującym pracy dostępu do ofert pracy co zwiększy szanse na szybsze znalezienie zatrudnienia.


W art. 83 ust. 2 pkt 1 w/w ustawy określono, że oferty pracy do ePracy obowiązkowo zgłaszają podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902), tj.:

  1. Organy władzy publicznej;
  2. Organy samorządów gospodarczych i zawodowych;
  3. Podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
  4. Podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
  5. Podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
     
Informacje o publikacji dokumentu